Proficiat aan de organisatoren van WordCamp Nederland 2015.
We hebben genoten van het event; en uiteraard veel bijgeleerd.
Sfeerbeelden met dank aan Christophe Hollebeke.
Ik wil graag mijn notities delen met jullie van de Yoast zaal.
Ook al zijn de notities beknopt, bekijk het filmpje om meer in detail te gaan.
WordPress is growing globally, are you?
Petya Raykovska
– WordPress 24% van het web
– groei van WordPress dankzij taal / localization
– software is geschreven in ‘engels’ (php); bv php functie ‘echo’ = engels
– japan: snelst groeiende community (geen communicatie in engels; bv core-contributy); vertalen praktisch alles
– i18N (internationalization); l10N (localization)
– tip: plugin/theme authors: praat met polyglots team / lokale persoon
Why the plumber always wins – marketing lessons for WordPress professionals
Luca Sartoni
– Donald Trump: wil slechts 3 dollar voor een website betalen. Heb je nog geen loodgieter voor.
– Een loodgieter zit niet op internet, maar heeft toch werk; hoe komt dit?
– Je ziet dat een loodgieter aan het werk is; maar moeilijker van iemand die achter computer zit
– Tools van webdesigner: mind and education
– Value bepalen: hoe waardevol is je dienst? Dringend nodig?
– Slogan: if it’s paid it is a job, otherwise it’s a hobby
– Invest in your tools (could be time, context, contribution) knowledge
– value / quality / price
Holistic SEO
Joost de Valk
– SEO is changing
– spamming no longer works
– speed is expected
– technical excellence is now expected
– -> vanaf nu moet je verder kijken dan het technische
– Product is top priority (vooral online products) (altijd al geweest)
– Goal of your site: touchpoints creeëren
– non-technisch: verhaal, hoe vertellen, waar je het verteld
– The Guardian: meer bezoekers via Facebook dan Google (publishing platform)
– search is everywhere (apple search is nu standaard iphone); visueel verschil niet zichtbaar.
– your marketing needs YOU: kleef een gezicht/verhaal aan je site
– linkbuilding tip: Facebook adverteren op doelgroep ‘journalisten’
– your marketing needs a brand
WordPress is what we make of it
Rian Rietveld
– wees niet bang van Core mensen als niet-technische contributor -> ‘andrew nacin’
– make.wordpress.org/chat
– mogelijkheden om te contributen
– wordpress can eat your: betaald werk en je gezin gaat voort
iDEAL stappenplan: iDEAL in WordPress van aanvraag tot productie
David de Boer
– iDEAL stappenplan
– 54% alle betalingen in NL gaan over iDEAL =(180 miljoen transacties per jaar)
– Probeer de e-commerce software uitgebreid uit
– zeer veel verschillende contracten bij banken (maakt het technische complexer)
– banken vs payment providers
– mollie.nl goed product als iDEAL product (met 2 acquiring producten)
Nieuws.nl – a case study
Taeke Reijenga
– Nieuws.nl is multisite
– aggreren van content van andere sites / feed
– gemeente websites beheerd door franchisenemer
– oude content importeren vanaf 2002; pas vanaf 2013 meegenomen (150000 artikelen, 79GB afbeeldingen)
– plugin: advanced custom fields, Yoast SEO, Cloudflare, Advertade pro (plugin getest, nu custom post type oplossing)
– lokaal nieuws getoond op basis van IP-adres
– Advertentie followup: Custom Post Type met UTM code voor Analytics opvolging (geen ad-load op eigen systeem)
Zelf aan de slag met het organiseren van een meetup: 10 tips
Taco Verdonschot, Gijs Hovens
– Sponsoren voor meetups: op welke basis?
– ideetje: WordPress info-markt, code-night, wp-weekend,
– Betrokkenheid van meetup vergroten
– data niet te lang op voorhand publiceren
– #WCNLmeetup hashtags voor tips
How user support can increase your revenue
Ines van Essen
– 70% van aankopen is op gevoel; dus user support = belangrijk
– user support voor aankoop
– user support start met de eerste interactie van je product
– documentatie:alles uitschrijven
– slechts 4% van ontevreden gebruikers neemt contact op
– Doorloop zelf eens je support traject
– don’t: geen geautomatiseerde emails (tooltip: HelpScout geeft personalize options)
– don’t: geen halve beloftes / maar Doe meer dan waar om gevraagd word
WordPress Security – Battening down the hatches
Brecht Ryckaert
– inactieve thema’s en plugin verwijderen
– UPDATES!
– op server-niveau: tweaks in wp-config.php, .htaccess, file permissions
– op computer-niveau: illegale software, update software op pc (OS & programma’s)
– Tip: plugin/dienst: Cloudlfare
– Penetration testing: wpscan.org / sitecheck.sucuri.net
Andere video’s zonder notities:
Mike Jolley on User Onboarding Techniques for Plugins
Luc Princen on The Javascript Theme – business in the front, WordPress in the back
Coen Jacobs on The Love-Hate Relationship between Composer and WordPress
Daniel Pataki on Interacting with REST APIs within WordPress
Matty Cohen on WooCommerce: The Journey Thus Far
Foto’s van WordCamp Nederland:
One reply on “Notities van WordCamp Nederland 2015 (video’s)”
Mooi werk Dave! Dank je voor de notities!